Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-15, 23:33   #1
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 12
Sharp$: 407
Standard

8 spel med värde


Säg att jag har 8 spel, samma dag, där jag är säker på att jag har värde i alla spel.

Hur skulle ni spela dem för att få ut så mkt värde som möjligt?

Posta gärna era förslag samt tankar.

Kanske e läge att använda nån form av system ?

Mvh Kenneth
Kenneth15 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 06:44   #2
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Är du bra på att värdera hur mycket värde som finns i varje spel så skulle jag spela de som singlar och variera antal units per spel till det värde som just det spelet har.

Känner du dig osäker på din värderingsförmåga skulle jag flatbetta.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 06:49   #3
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 12
Sharp$: 407
Standard

.


okej tack för svar, men eftersom jag är säker på att jag har värde i alla spel så kommer jag ju vinna mera i längden genom att spela parlays, så är egentligen mest någon form av sådant smart upplägg jag söker. kanske skulle specificerat det

Mvh
Kenneth15 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 07:15   #4
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Vet du med säkerhet att du har värde i alla spelen lönar det sig att köra dem i en parlay, men variansen går upp så kraftigt att det blir en bergodalbana av nettografen.

Enligt mig är inte ökandet av nettovinsten värt ökande av variansen men det är ju en smaksak helt klart. Föredrar hellre att bygga lite i taget än att gå veckor utan en vinst.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 07:38   #5
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 12
Sharp$: 407
Standard

.


variansen är jag beredd att ta, jag ser till värdet, det jag funderar främst på är någon form av upplägg som gör variansen mindre än att spela stora parlayer, typ fyrlingar +.

dubbelsystem eller liknande?

tänkte om någon har erfarenheter av någon modell som de gillar och kan dela med sig av.

man skulle ju kunna dela upp insatsen och spela både singlar samt parlays.
Kenneth15 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 08:06   #6
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Vad jag skulle gjort om du är beredd på att ta variansen.

Kolla upp vilka spelbolag som erbjuder högst odds på alla dina 8 spel. Erbjuder något bolag högst odds på flera utav dina så skulle jag isåfall satt ihop dom till en parlay.
Problemet med att hitta 8 spel med värde är att alla 8 sällan finns hos ett och samma bolag.

Du kan även beroende på om dina åtta spel har olika spel/stop tider även kombinera dom som så att du spelar match 1 på bolaget som har högst odds. Sitter den så satsar du både insatsen och vinsten från föregående match på nästa match hos nästa bolag. Därmed maximerar du ditt odds även.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 08:18   #7
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 12
Sharp$: 407
Standard

.


okay, fast är väl inte så jätte viktigt att spela te.x en dubbel med de 2 högsta oddsen som finns tillgängliga? eftersom att värdet ökar såpass mycket när man har 2 spel eller fler med värde gentemot en singel. självklart vill man ju ha i närheten av högsta dock.

anledningen till att jag startade denna diskussionen är att jag vill kunna ta fram en plan för att maximera värdena när jag många bra spel på samma gång.

Senast redigerad av Kenneth15 den 2012-02-16 klockan 08:19.
Kenneth15 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 10:10   #8
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 67
Sharp$: 276
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Valleyo Visa inlägg
.
+1

Man tjänar i längden mindre på att spela parlays. Du får en högre ROI men på bekostnad av omsättning. Anledningen är precis samma som varför du inte ska satsa hela din spelkassa varje gång du hittar ett bra spel.

Parlays kan vara användbara för att undvika limitering, komma runt satsningsbegränsningar eller om det av någon bonusrelaterad anledning ger bättre odds. I övrigt klarar man sig bättre om man håller sig till singlar.
nb79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 13:45   #9
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 12
Sharp$: 407
Standard

.


Det har du helt rätt i att man tappar omsättning, men för att maximera värdet så kan man ju te.x spela både singel samt parlays då man få en bättre avkastning per satsad krona på parlay, vilket gör mer pengar i längden.
Kenneth15 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 14:04   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 247
Sharp$: 1540

greedys betting
Stats: 141 - 122 - 17
ROI: 107.69%
Vinstprocent: 53.61%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nb79 Visa inlägg
+1

Man tjänar i längden mindre på att spela parlays. Du får en högre ROI men på bekostnad av omsättning. Anledningen är precis samma som varför du inte ska satsa hela din spelkassa varje gång du hittar ett bra spel.

Parlays kan vara användbara för att undvika limitering, komma runt satsningsbegränsningar eller om det av någon bonusrelaterad anledning ger bättre odds. I övrigt klarar man sig bättre om man håller sig till singlar.
Nja det första är inte riktigt sant. Förutsatt att man har värde i alla spel, och att man per parlay på n matcher satsar 1/n units istället för att flatbetta 1 units på samma matcher, så vinner man mer.
greedy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 14:31   #11
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 50
Sharp$: 333
Standard

Varför i hela friden skulle man tjäna mer på att spela på parlays än enskilda matcher? Hur tänker ni som gör det, har ni ens räknat på vilken metod som ger högre förväntad avkastning?
Bjourne är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 14:45   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 247
Sharp$: 1540

greedys betting
Stats: 141 - 122 - 17
ROI: 107.69%
Vinstprocent: 53.61%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bjourne Visa inlägg
Varför i hela friden skulle man tjäna mer på att spela på parlays än enskilda matcher? Hur tänker ni som gör det, har ni ens räknat på vilken metod som ger högre förväntad avkastning?
Antagande:

50% träffprocent
2.05 medelodds
Startkassa: 10000 units

Simulation över 1 000 000 tillfällen i MATLAB, där varje tillfälle består av 4 matcher där ett system spelar en fyrling (insats 1 unit),och det andra systemet flatbettar motsvarande matcher med insats 1 unit/match.

Resultat:

Spelkassa för flatbets= 111 240 units
Spelkassa för parlays= 118 192 units

Vinstskillnad= 6952 units.
greedy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 15:00   #13
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Värdet likt oddset multipliceras också när man gör en parlay vilket gör att det är värt det om man är helt säker på att båda spelen har värde och inte slås av singlar på olika bolag (eller spelar så som KP beskrev).

Likadant kan såklart värdet på en singel helt försvinna om du gör en dubbel med en annan singel utan värde.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 15:17   #14
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 50
Sharp$: 333
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av greedy Visa inlägg
Antagande:

50% träffprocent
2.05 medelodds
Startkassa: 10000 units

Simulation över 1 000 000 tillfällen i MATLAB, där varje tillfälle består av 4 matcher där ett system spelar en fyrling (insats 1 unit),och det andra systemet flatbettar motsvarande matcher med insats 1 unit/match.

Resultat:

Spelkassa för flatbets= 111 240 units
Spelkassa för parlays= 118 192 units

Vinstskillnad= 6952 units.
Vad ger fyrlingen för odds i ditt räkneexempel? Ger den mindre än 2.05^4 är det en värdelös strategi.
Bjourne är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 15:28   #15
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 50
Sharp$: 333
Standard

Tror också du räknat fel i exemplet. Den förväntade avkastningen för flatbettingstrategin är 2,5% av omsättningen eller 25000 units.
Bjourne är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td